miércoles, 16 de diciembre de 2009

"Tancament de l’assignatura i avaluació”

Benvinguts/des a la darrera entrada del meu blog,
A la meva primera entrada del blog vaig explicitar les meves expectatives d’aprenentatge en relació amb l’assignatura, “aportació de les eines adequades per resoldre situacions relacionades amb la diversitat cultural dins el context educatiu”.

Desprès de rellegir les entrades del meu blog m’adono del treball que hem dut a terme, on he anant constatant com mica a mica hem treballat els reptes que planteja el pla docent i assolint l’expectativa que havia plantejat vers l’assignatura, la qual engloba molts conceptes que hem anant assolint dins el bagatge de la carrera, i al seu torn ha aportat nous conceptes i coneixements que han implementat i complementat els anteriors coneixements adquirits. El que en un primer moment semblava una tasca més de l’assignatura, la creació d’aquest blog, s’ha convertit en una eina més on es pot veure el recorregut que hem dut a terme i que per mi personalment ha superat les expectatives que vaig plantejar en un primer moment, ja que no només m’ha aportat eines per poder utilitzar-les dins un context educatiu sinó que m’ha aportat una nova visió de la multiculturalitat que ens envolta dins la nostra època, ja sigui dins la nostra pròpia societat com dins d’altres, com és el meu cas, vivint la multiculturalitat des de la interculturalitat com a estudiant dins una cultura que no es la meva i compartint les meves hores d’estudi amb estudiants d’altres nacionalitats.

Però el que ha fet realment interessant aquesta assignatura, ha estat la part pràctica, com els coneixements que hem anant assolint s’han construït de manera conjunta, mitjançant l’elaboració d’un treball real amb la participació del grup de companys, primer mitjançant el debat d’un cas, i posteriorment amb la creació de la webquest, aquesta part pràctica considero que ha estat clau per treballar l’assignatura des de l’enteniment, el respecte, el consens, i ha estat des d’aquí on entre tots hem construït i elaborat un coneixement comú i compartit, un bon començament per aprehendre els conceptes que aborda la assignatura.
Tot i que aquesta és l’última entrada del blog com a pac de l’assignatura, la meva intenció és seguir utilitzant-lo de manera personal i ampliar-lo amb més informació, això serà a partir del proper mes, amb una entrevista sobre interculturalitat als professors de l’escola d’angles a la que assisteixo com alumne, i al febrer les impressions de fer un curs relacionat amb la psicologia on la resta d’alumnes son natius.
En un principi vaig considerar aquesta assignatura com una extensió de Models, però he de dir que la vaig subestimar, ja que m’ha aportat molt més del que esperava, a més d’aportar-me un coneixement molt més ampli del que tenia respecte a la meva formació com a futura psicopedagoga, m’ha aportat una nova visió del context que estic vivint en aquest moment que hem fa qüestionar com es produeixen les interaccions entre diferents cultures, com aquestes estan enriquint-me personalment i com moltes vegades haig que ser crítica amb mi mateixa quan m’adono que estic caient en el meu propi etnocentrisme.
Fins aviat...
Mon

No hay comentarios:

Publicar un comentario