jueves, 19 de noviembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

Benvinguts/des de nou a la meva tercera entrada,

El material que hem preparat dins la webquest està dirigit a promoure comportaments interculturals, i potenciar l’aprenentatge i el coneixement respecte al tractament de les diferents cultures des d’una perspectiva on la cultura s’entén com un ens obert i en constant interrelació, on es reconeixen a les persones com a portadores de cultures i de múltiples pertinences identitaries, i on prima la igualtat entre les culturals des d’un posicionament el menys etnocèntric possible.

Hem intentat transmetre el missatge de que la multiculturalitat ha de ser entesa des de la interculturalitat, on es va construint el respecte cap el que és diferent, el que permet l’emergència i la integració de noves identitats i nous valors que enriquiran i conformaran la pròpia cultura.

El nivell d’interculturalitat que volem assumir amb la webquest que hem dissenyat respon al nivell alt d’interculturalitat, ja que el que pretenem es una transformació cultural mitjançant l’elaboració d’unes activitats que tenen com a objectiu comú el diàleg o la negociació interculturals entre els alumnes. Els espais de reflexió que hem dissenyat permeten que els alumnes desenvolupin capacitats crítiques i reflexives, que donarà pas a la creació de nous llenguatges i codis culturals com a resultat de la fusió de les diferents cultures que conformin el grup-classe.

El material formatiu que hem preparat està dirigit a alumnes d’educació secundaria, i treballa la diversitat cultural i la interculturalitat mitjançat per les TIC. Hem utilitzat les eines que ofereix l’entorn virtual per crear unes activitats atractives i variades, fent servir diferents formats com l’escolta i visionat de cançons, curtmetratges i noticies d’actualitat on es mostren conflictes dins l’entorn escolar, així com una activitat de recerca d’informació d’altres cultures dins la xarxa per tal de contrastar i reflexionar respecte els estereotips preestablerts.

En relació al treball en grup que hem dut a terme per elaborar la WebQuest, he de dir que hem treballat dins un ambient totalment col·laboratiu, on tots el membres ens hem implicat per assolir l’objectiu establert, i on cadascú ha aportat els seus propis coneixements per la realització de la tasca, que considero ha estat més que satisfactòria. El procés creatiu va començar a arrel d’una primera reunió on es van establir objectius, desenvolupament i terminis, a partir d’aquí cadascú va desenvolupar les diferents activitats, posteriorment i una vegada es van posar en comú les diferents propostes es va dur a terme un treball crític, per tal de consensuar que cap activitat s’encavalcava amb la de cap altre membre, i la adequació i objectius de l’activitat, que ha donat com a resultat la creació d’un material variat que treballa els diferents aspectes que de manera consensuada hem considerat oportú reflectir. A partir d’aquí cada membre ha desenvolupat els apartats de (avaluació, guia pràctica i crèdits), seguint la mateixa metodologia, primer de manera individual i posteriorment de manera grupal. La resta d’apartats (introducció, tasques, procés i conclusió) s’han desenvolupat de manera comuna una vegada acceptades i elaborades les diferents activitats.

Deixant de banda els problemes tècnics que hem patit, i que no han estat pocs, tinc que dir que l’experiència ha estat molt gratificant i això ha estat possible gràcies a la resta de membres del grup, en Ferran Roig i la Eva Mª Rodriguez. Gràcies a tots dos per haver donat vida a la nostra criatura.

Et convido a fer un passeig per la nostra WebQuest: La vida es el arte del encuentro
Fins la propera entrada...
Mon

No hay comentarios:

Publicar un comentario